Din viață

De la creștinism la agnosticism

Până pe la nouăsprezece ani am crezut în existența unui Dumnezeu Atotputernic, care mă va aștepta în rai să-mi judece fiecare gând păcătos și faptă pe care El a interzis-o în Biblie. Țineam posturile și mergeam la biserică nu de frică (cum ar spune un ateu), ci din dragoste. Să stau în genunchi într-un colț de biserică, cu capul acoperit și să ascult cântările bisericești era pentru mine o fericire, nu un act de a-mi demonstra credința neapărat. Credeam că Dumnezeu nu o să aprecieze efortul fizic și capul plecat, ci dragostea cu care eu mă duceam la El. Tind să cred că am fost un creștin adevărat și nu unul ipocrit. 

Doar că vedeți voi, oamenii sunt asemenea melcilor, au propria lor cochilie, care în timp devine prea strâmtă și nu li se mai potrivește. Iar stilul de viață descris mai sus a încetat să corespundă personalității mele aflată în schimbare. Religia devenise pentru mine doar o modalitate de a ține oamenii în frâu și de a le controla instinctele. Biserica era o afacere, din păcate. Iar în lăcașul sfânt nu ma mai regăseam. 

Am încetat după lungi tratative cu mine să mai duc o viață creștină. Asta în sensul că nu mă rog, nu postesc și nici nu-i blamez pe cei care nu respectă cuvântul lui Dumnezeu. Acum nu mă uit cu greață la doi homosexuali și nici nu cred că ar trebui să ardă în iad cei care fac sex înainte de căsătorie. În rest sunt aceeași. 

Nu am început să ucid oameni pe stradă doar pentru că nu mai am o Biblie care să-mi interzică asta. Nu fumez un joint după un threesome cu doi bărbați necunoscuți. Nu fac oamenilor rău în mod voit. Sunt aceeași cu sau fără credință. Dăruiesc unui om ceva doar de dragul zâmbetului de pe chipul lui și nu fiindcă așa ajung în rai. Doar fiindcă îmi încep ziua cu o melodie sau cu câteva pagini citite și nu cu o rugăciune, nu înseamnă că sunt un om rău. Și că voi ajunge în fundul iadului. 

Așa că drag creștin preocupat de “păcatele” mele și nu de greșelile tale, te rog acceptă că sunt oameni care pot trăi foarte bine și fără credința într-un zeu. 

sursă imagine 

4 thoughts on “De la creștinism la agnosticism”

  1. De ar adopta mai mulți oameni mentalitatea asta, ce bine ar fi!! Eu nu m-am regăsit niciodată în credința noastră creștin-ortodoxă, nici când eram mică și mă forța bunică-mea să merg la biserică, și nici acum, când sunt destul adult ca să-mi dau seama cât de puternic coruptă este BOR. Da, da, știu, n-ar trebui să confund BOR cu religia, dar pentru mine cele două sunt inseparabile. A, și ca să mai menționez ceva: eu cred în Dumnezeu (sau, mă rog, într-o forță divină), și am senzația că voi crede mereu în El, dar niciodată nu voi „murdări” această credință personală a mea cu mersul la biserică și târâitul în genunchi prin fața unor tablouri care reprezintă ce? Ceva ce nu există. Dumnezeu, pentru mine, e imaterial. În fine, divaghez. XD Și nu vreau să ofensez pe nimeni sau să intru în polemici. Doar mi-am spus părerea. Deși nu postesc (nici nu cred c-am făcut-o vreodată), deși nu merg la biserică (DELOC), eu totuși cred în Dumnezeu și mă rog Lui în mod constant. Îmi aduce alinare, și asta e suficient. Nu vreau să o gândesc prea în profunzime, dacă e placebo sau nu, prefer să mă bucur de sentimentul de pace pe care mi-l oferă, și atât. 😉

    Liked by 4 people

  2. Eu am depășit deja etapa asta, sunt atee 🙂 Au trecut aproape doi ani de când am recunoscut asta și unora încă li se pare o glumă sau spun că ”e doar o fază”, de parcă ar avea ceva de câștigat dacă aș fi eu credincioasă 😀 Povestea e lungă, și poate vreodată am s-o scriu, dar pe scurt cam asta e: n-am avut niciodată o credință puternică, doar m-am autosugestionat că am, deci agnostică am fost cam toată viața. Și n-am nimic cu oamenii credincioși – asta ar însemna să am ceva cu aproape toți cei dragi mie – atâta timp cât nu o iau pe arătură și nu le impun altora pseudo-gândirea lor, cum sunt ăștia cu Coaliția and stuff…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

