Din viață

Mai sunt și oameni care zâmbesc fără motiv 

Vorbe seara trecută cu Laura și întrebându-mă cum sunt oamenii în Irlanda, i-am spus primul lucru care mi-a venit în minte cu privire la irlandezi și anume că unii îți zâmbesc pe stradă, fără să te cunoască, ci doar fiindcă vi s-au intersectat privirile. Partenera mea de conversație i-a clasat din acest motiv pe irlandezi ca fiind nepământeni, căci, în fond, ce ființă umană ar zâmbi așa, fără motiv? 

Dacă la început mi s-a părut amuzantă reacția ei, după o analiză mai profundă (când bei prea multă cafea și nu poți să dormi, interpretezi cu o tendință freudiană mesajele primite pă facebook) am realizat cam cât de tristă e reacția ei. De ce? 

-poate pentru că suntem toți grăbiți. Să treacă săptămâna, să vină weekendul, vacanța. Nimeni nu are timp să privească cerul, florile ori să zâmbească pe stradă. Dacă vezi un om în parc uitându-se în gol, singur, fără un telefon, laptop, o să te duci la el și o să-l întrebi dacă se simte bine. 

-suntem și prea obsedați de stres, prea preocupați de job, problemele de acasă. Lasăm grijile să ne acapareze și suntem invidioși pe cei fericiți, ca și cum viața celuilalt nu ar fi umbrită de vreo tristețe. 

-nici nu știm să ne bucurăm de viață. Dacă am ști, am zâmbi. Am privi cerul, nu ecranul telefonului. Am aprecia faptul că suntem vii, sănătoși. 

Dar noi nu facem asta. Ne trăim viețile de robot și ne entuziasmăm doar la sărbători și atunci fericirea fiind umbrită ba de o mahmureală, ba de o arsură la stomac. Și totuși când trăim cu adevărat? 

sursă imagine 

19 thoughts on “Mai sunt și oameni care zâmbesc fără motiv ”

      1. Exact.Am vrut să spun că de multe ori simt cunm cad pradă gândurilor dar tot eu încerc să-mi revin deoarece toată viața este o luptă cu tine însuși.Asta e, mergem înainte!

        Liked by 2 people

  1. Ai sa razi, dar, fara a avea vreo picatura de sange irlandez,totusi, ma regasesc in imaginea descrisa. Am considerat intotdeauna ca un zambet, pe langa faptul ca il infrumuseteaza pe purtator si ii binedispune pe privitori, rupand barierele si nu arareori, starnind un alt zambet, ca raspuns, reuseste sa te destinda. Oricate probleme ai avea, incearca sa te gandesti la ele in timp ce zambesti! nu vei reusi. Si oricum, incruntarea nu ajuta. Atunci, la ce bun sa stam incruntati? Cu un zambet, lumea pare mai luminoasa. Si optiunile ei, mai accesibile.

    Liked by 1 person

  2. 🙂 Am spus asta, pentru că și eu zâmbesc cam tot timpul fără motiv, dar rar mi se răspunde la zâmbet din păcate. Sunt un om vesel în viața de zi cu zi, glumesc și-i fac pe alții să râdă, dar cu toate astea în interiorul meu sunt un trist. Doar pe aici pe blog și cu prietena mea vorbesc despre trăirile astea în general, în rest oamenii din jur nu au nicio bănuială cât de tristă sunt cu adevărat. E mai greu de explicat… Mă bucur că ai dat peste astfel de oameni acolo 😀

    Liked by 1 person

  3. Cât de mult îmi place articolul acesta! Regret faptul ca sunt aici doar de 2 zile si nu am apucat sa citesc toate lucrurile pe care le asterni tu aici, insa ma bucur atat de tare ca am dat de blog-ul tau!☺️ Referitor la articol, pe langa faptul ca ai spus niste lucruri mult prea reale, e pacat ca oamenii nu isi mai amintesc ca lucrurile mici, zambetele si lucrurile simple ne fac cu adevarat fericiti. Sa speram ca totusi, cândva, ne vom reaminti!☺️

    Liked by 1 person

Leave a Reply

