Despre scris și alți demoni

Cât mă enervează acest “ce câștigi din asta?” 

Probabil cea mai demnă de Nobel întrebare pe care poți să i-o pui unui blogger/scriitor/pictor/muzician este “ce câștigi dacă îți urmezi pasiunea?”. Această întrebare merită câteva trimiteri la origini, dar -nu-i așa? – sunt oameni cu care chiar nu merită să-ți pierzi timpul. Sunt ființe limitate, care nu au avut niciodată un vis măreț, probabil fiindcă nu au imaginație pentru așa ceva. 

Ce nu înțeleg e de ce se încăpățânează aceste persoane să-ți taie aripile? Bine, nu suntem toți artiști, deci nu-mi poți înțelege dorința de a reuși într-un domeniu în care sunt la mâna publicului, care îmi va aduce cu greutate puțină satisfacție materială. Dar ai putea, te rog frumos, să-ți vezi de manelele tale și să mă lași în pace? E un sfat sănătos pentru amândoi. Pentru că, e clar, nimeni nu va renunța la propriile convingeri. 

Scriu și o voi face până la sfârșitul vieții mele. Nu pentru bani și nici pentru faimă. Scriu pentru că îmi curge prin vene dragostea pentru cuvinte. Scriu pentru că pot face un bine cuiva prin scrierile mele. Scriu pentru oamenii care îmi spun să merg mai departe cu pasiunea mea. Scrisul e emoție și e darul cel mai de preț pe care l-am primit de la ceruri. 

De asemenea, citesc pentru că îmi place. Pentru că găsesc în cărți un fel de brațe în care fug când realitatea e prea puțin suportabilă. Citind simt, așa cum Nora Ephron spunea, “că am realizat ceva”. Sunt un om mai bun datorită cărților citite. Sunt mai bogată tot datorită lor. 

Și le mulțumesc celor care îmi spun că-mi pierd timpul. Mă motivează să le demonstrez contrariul.

sursă imagine 

10 thoughts on “Cât mă enervează acest “ce câștigi din asta?” ”

  1. Negativiștii te vor înconjura întotdeauna, dar tu trebuie să înveți: 1) să-i ignori, sau 2) să-i auzi, dar să te ambiționezi să le demonstrezi contrariul. Deci da, ai cam nimerit-o! 😀 Plus că, într-o lume în care se pune accentul pe poziția socială și pe cât câștigi, ce ai vrea? 😦

    Liked by 1 person

  2. Mie mi s-a spus că trebuie să fac doar ceea ce-mi oferă bani. „Lasă-te de scris, în ziua de azi trebuie mulți bani ca să trăiești” Doar că privind la oamenii care dau astfel de sfaturi, realizez că ei pur și simplu vor să-i descurajezeze pe alții, pentru că nu sunt în stare să fac mult mai mult, nu au capacitatea să iasă din zona de confort și ei înșiși își pun limite. Articolul tău mi-a adus aminte de filmul „The Pursuit of Happyness ”, filmul care ne învață să nu renunțăm niciodată la visurile noastre. Măcar noi, cei care ne urmăm visurile și pasiunile suntem fericiți. Iar ăștia – sfătuitorii țării, sunt niște plângăcioși și frustrați. 🙂

    Liked by 1 person

  3. Nu știu de ceilalți, dar eu scriu pentru că altfel nu pot sa fiu eu. Nu câștig nimic material, dar am căpătat nenumărate lucruri minunate, am cunoscut o mulțime de oameni frumoși, ale căror rânduri nu au termen de comparație; scrisul îmi e alinare, îmi e prieten și bandaj. Seară minunată, Mirabela!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

