Fără categorie

De ce îți recomand să ții un jurnal? 

Încă de pe la 13 ani deținerea unui jurnal mi s-a părut un lucru firesc care se potrivea firii mele meditative și gândirii cu tendințe freudiene. Adicătelea mi-am cumpărat un caiet la un leu fiindcă trebuia să așez undeva emoția acelui “Mira+X=love” cu care mă tachinau colegele când cel care părea a fi marea mea iubire intra în clasă. Eu am crescut, prioritățile s-au schimbat (între timp am mai considerat vreo câțiva masculi iubirile pe care le așteptam de o viață), dar obiceiul de a scrie în jurnal a rămas. De ce? 

1. Pentru că e amuzant. Te întorci uneori la “dramele” de pe la 15 ani, la gândurile și visele de atunci. Mno, să vezi distracție! La început o să crezi că Universul îți face o farsă și că tu nu ai scris niciodată acele aberații. Apoi ușor realizezi că de fapt, da chiar e posibil ca într-un moment al vieții tale să fi fost atât de prost. Ar trebui să fii mândru că ai evoluat, dar ești prea ocupat să găsești un loc în care să ascunzi acele scrieri atât de bine încât să nu le mai găsească cineva măcar atâta timp cât trăiești. 

2. E interesant să vezi cât și cum te-ai schimbat de-a lungul timpului. Dacă cineva ar fi venit la mine acum doi ani să-mi spună cum voi gândi și cum va fi viața mea în 2017, probabil că i-aș fi spus acelui om sănătatea mintală la îndoială iar după aș fi scuipat în patru zări, aș fi dat cu apă sfințită și aș fi pus câteva acatiste la biserică. Cu adolescenta de pe la 14 ani nici nu mă mai compar… 

3. Rareori vor fi și câteva zile memorabile. Și e păcat să nu-ți amintești de ele peste câțiva ani. Nu te îndemn acun să trăiești în trecut, dar e plăcut să recitești, cu un pahar de vin, despre sentimentele și senzațiile care te-au însoțit în clipele în care totul părea posibil în brațele potrivite. 😉 

4. Scrisul în jurnal e un exercițiu bun de autocunoaștere. Se întâmplă uneori să simțim nevoia să ne explicăm nouă propriile acțiuni. Ori vrem să vorbim cu noi și să scoatem la iveală cauza unei dureri. Scrisul e vindecător în acest sens și poate cauza o sinceritate față de propria persoană. Nu știu alții cum sunt, dar eu mă mint des singură. 🙂 

Voi țineți un jurnal sau ați încercat vreodată să o faceți? 

*sursă imagine 

11 thoughts on “De ce îți recomand să ții un jurnal? ”

  1. Nu prea. Din cauza temerii că mi-ar găsi/citi careva scrierile din jurnal. Aș fi avut multe de scris și cu siguranță m-ar fi ajutat o descărcare prin cuvinte. Mai am câteva documente word pe calculator, parolate… Unde am mai scris câte ceva, puțin ce-i drept. M-ai făcut curioasă. O să încerc să îmi aduc aminte parola. Cea mai grea parte. :)))

    Liked by 1 person

      1. Simplu: am o soră cu aproape 2 ani mai mare ca mine și … e suficient. Eu fiind mereu cea mică iar ea cea curioasă care își etala aerele de superioară … Cam greu cu intimitatea pe vremea aia :))))

        Like

  2. Buna recomandare! Si eu am avut un jurnal intim. Problema era schimbarea conceptiilor vechi cu altele noi. La un moment dat imi pareau prea infantile insemnarile. Ce-i drept, il incepusem la varsta de 16 ani. L-am abandonat, n-am mai scris si l-am aruncat la gunoi. Asta nu inseamna ca acum sunt inteleptul lu’ Peste, dar nici alt jurnal nu mi-am mai facut. Deocamdata. 🙂

    Like

Leave a Reply

