Despre scris și alți demoni

4+1 sfaturi pentru bloggeri începători 

Deși recent am oferit câteva sfaturi pentru bloggerii de carte aflați la început de drum, cum cineva  mi-a cerut să împărtășesc din experiența mea de blogger generalist, mi-am spus că ar fi cazul să vorbesc într-un articol și nu într-un comentariu despre ce am învățat de-a lungul timpului scriind în online. Bineînțeles că acest articol e doar unul dintre zecile disponibile pe internet despre acest subiect, așa că recomand verificarea și a altor surse. În fond, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Ce recomand eu? 

1. Din a scrie trebuie să faci un obicei. Nu, nu îți recomand să postezi în fiecare zi pe blog, dar te sfătuiesc să acorzi pasiunii tale 20-30 de minute zilnic. E relevantă introducerea acestui obicei pentru a-ți îmbunătăți calitatea scriiturii, pentru a scăpa de mitul inspirației și pentru a-ți schimba viteza cu care așezi cuvintele pe hârtie. Dacă nu știi despre ce ai putea să aberezi șapte zile din șapte, îți spun eu: frunze, scame din buric, ploaie etc. Scrie! Scrie! Scrie! 

2. Fii activ pe alte bloguri. Mi-a luat ceva timp să înțeleg importanța acestui sfat (deși l-am primit de nenumărate ori), dar odată ce am început să țin cont de el am avut și multe beneficii, fiind o metodă foarte bună de a-ți atrage cititori. Așadar comentează inteligent, dacă se poate, cu replici de genul “trist dar fff adevărat” nu o să atragi pe nimeni. 

3. Axează-te pe calitate, dar nu neglija nici cantitatea articolelor publicate. Fii neiertător în scris, dacă produsul finit nu te satisface, vezi unde e “buba” sau ce idee nu sună așa cum îți dorești. Nu merge și așa, fiecare articol trebuie să denote că ai muncit pentru a-l aduce în acel stadiu. Nu o să fie posibil întotdeauna, dar asigură-te că vei avea și câteva scrieri memorabile. Iar cantitatea e la fel de relevantă, de aceea încearcă pe cât posibil să publici cel puțin un articol pe săptămână. 

4. Reține că în scris ești în competiție directă doar cu tine. Important nu e să-l detronezi pe Tudor Chirilă din Zelist.ro, ci să fii mai bun azi decât ai fost ieri. Să citești două articole scrise la un an diferență și să sesizezi îmbunătățirea scrierii, ei, aceasta este cea mai mare satisfacție în scris. 

Aștept următorul îndemn de la cei care mai comentează pe aici. Tuturor le urez răbdare și succes! 🙂 

*sursă imagine 

9 thoughts on “4+1 sfaturi pentru bloggeri începători ”

  1. Aş completa cu: din moment ce ai ales să ai un blog e clar că nu scrii şi vei scrie numai pentru tine. Dar nu încerca să scrii ce crezi că “prinde”, ce crezi că interesează dacă ai un blog generalist. Fii tu în scris. Dacă scrii pentru trafic, traficul va fi primul pe care-l vei rata. Că se simte falsitatea. Dacă nu din primul post, din al treilea sigur.
    Asta ca pe un sfat dat celor care au cerut. Nu ţie, Mirabela. Nu e cazul tău 😉

    Liked by 2 people

    1. Eu scriu în funcție de sentimentele și stările mele, despre ce cred și mă reprezinta. Iar sfatul tău e binevenit. Și să știi că și fără precizarea din final, tot nu m-aș fi simțit cu musca pe căciulă. :))

      Liked by 1 person

Leave a Reply

