De prin cărți adunate

Voi abandonați cărți? 

Seara trecută, în timp ce trăiam emoția ultimelor pagini din “Umbra vântului”, mă gândeam că de câteva ori îmi spusesem că voi abandona lectura, pierzând astfel șansa de a mă bucură de o carte excepțională. Ce-i drept, la început părea doar un roman tipic, în care singurele tragedii erau provocate de o iubită dificilă și greu de înțeles. Se înțelege deci că nu eram dispusă să citesc puțin peste 500 de pagini cu o poveste ce continuă în aceeași manieră. 
Faptul că Stephen King a promovat cartea a avut însă influențe asupra mea. De asemenea și promisiunea făcută la început de an, cea conform căreia abandonarea lecturilor este interzisă în 2017 și se pedepsește cu ore de reproș în fața oglinzii. Așa că mi-am făcut curaj și m-am pus pe citit. După vreo 30 de pagini mi-am amintit că printre rezoluțiile anului în curs, mai era ceva despre a viziona cât mai multe filme, apoi despre alte cărți pe care vreau să le citesc. Cert e că lecturarea romanului “Umbra vântului” a fost un proces derulat mai bine de o lună. 

Și în mod evident, e un caz fericit în care am avut răbdare să ajung la partea bună a cărții, răbdare care îmi lipsește de regulă. Probabil am pierdut multe romane, mai mult sau mai puțin excepționale, din același motiv. În plus, frustrarea mea vine și din faptul că, abandonând foarte multe lecturi, la sfârșit de lună, când trag linie se întâmplă să număr mai multe cărți abandonate decât finalizate. 

Așadar, aveți și voi acest obicei oarecum nociv? Și cum vă țineți în frâu gândului abandonului?

sursă imagine

4 thoughts on “Voi abandonați cărți? ”

Leave a Reply

