Despre scris și alți demoni

Am rămas doar eu cu mine

Ciudat cum până să-mi apară această pagină albă în față, o mulțime de gânduri mi se perindau prin minte. Simțeam că nu voi putea adormi dacă nu scriu iar acum acopăr un vid imens cu câteva cuvinte inutile. Brusc s-au evaporat toate temerile, visele, nevrozele ce-și cereau un loc a lor pe hârtie. 

Îmi revin. Lumea îmi cere asta. Societatea. Ea nu te iartă, știi? Dacă ești slab, cu capul în nori, te alungă într-o margine, unde ți se pune o etichetă de neadaptat. Și e trist acolo. Și obositor. Fiindcă noi, ăștia alungați, suntem într-o continuă căutare a propriei lumi și a noastră. 

Uneori îmi doresc să mă fi născut altfel. Să fi fost mai superficială. Să nu mai analizez fiecare gest, să nu-mi mai pun mereu întrebări. Să pot să uit mai des de mine. Să fiu fericită fără motiv. Să mă trezesc într-o dimineață și să nu-mi mai doresc să schimb nimic la mine. Poate așa nu aș mai face parte din tabăra neadaptaților. 

Alteori simt doar nevoia să plâng. Și nu oricum. Aș vrea să mă duc la biserică, să mă pun în genunchi în fața lui Dumnezeu. Nu i-aș cere nimic. Nu de cuvinte are nevoie. Ar ști că am venit la El doar pentru a-mi elibera sufletul. Port după mine o încărcătură prea mare, de regrete, frici. Iar acum toate acestea m-au obosit atât de mult încât nu mai am puterea de a merge mai departe. 

Probabil li se întâmplă tuturor, toți spun că nu mai pot, că s-au săturat de viață, dar în fond nimeni nu-și dorește cu adevărat să renunțe la ea. Sperăm, până în ultimul moment, că vom fi salvați și ne bucurăm mult când ne oferă un motiv de a trăi. Ce mari “adevăruri” scriu și eu… 

Of, nu mai bine m-aș bucura pur și simplu? De ce? Păi pot să-mi mișc degetele, văd tastatura, aud vântul de afară și încă mai am capacitatea de a iubi. Cât de multe minuni… 


4 thoughts on “Am rămas doar eu cu mine”

Leave a Reply

