Circulă prin online

De ce cred că bătrânii protestari ar trebui ignorați? 

Observ o tendință răutăcioasă a unor “tineri frumoși și liberi” spre a face glume de prost gust, răutăcioase (care în fond lasă și dovada lipsei de bun simț) despre acei pensionari pesediști care judecă scena politică doar prin prisma a ceea ce văd la TV. Și sincer revolta lor mi se pare inutilă. Să vă explic:

1. Să presupunem că tu ești student, un om care din când în când citește o carte, ai puțină cultură generală. De ce ți-ai bate capul cu cineva care abia a trecut de clasa a opta (deși mă îndoiesc că mulți dintre acei protestatari aveau și atâta școală), care nu se exprimă corect gramatical? Intelectual vorbind e o pierdere de timp să te complici cu ei. 

2. Înțelege totuși că acești oameni nu au acces la informații cum ai tu. Noi avem internetul (unde bineînțeles sunt destule informații care trebuie filtrate, multe false etc.), dar ei au doar televizorul. Și oricât te-ai strădui e dificil să găsești ceva bun la televizor. Gâdea, Ciutacu și Badea par oameni inteligenți și dacă ăia spun că Dragnea e bun, păi așa e! Se uită, ascultă și iau de bun ce văd la televiziunile mari. Și să nu-mi contraatacați argumentul, dând drept exemplu Digi24, fiindcă vorbim de un popor care are nevoie de senzațional, de conflicte și nu de o prezentare obiectivă, plată, a unei știri. 

3. Gândește-te și la faptul că acești oameni au trăit o mare parte din viață în comunism. Și în timp ce nouă ne fierbea sângele în vene pentru că deși s-a ieșit în stradă, Dragnea s-a 3,14/3,14 pe noi și a continuat cu ordonanța, într-o manieră mișelească, acești oameni au fost învățați să tacă și să înghită, să nu se plângă. E o diferență de mentalitatea mult prea mare, deci din nou nu are rost să te complici.  

4. Pentru că sunt o minoritate. Nu cred că e cazul să comparăm cele două mulțimi. Merită ignorați fiindcă numeric nu reprezintă o amenințare. Și să nu vorbim despre rezultatele votului, dacă vă gândiți la momentul în care au hotărât ei pentru noi. Fiindcă intrăm în altele. Ei doar și-au exprimat votul. Vina e a celor care nu au făcut-o. Deși, din nou spun, nimic nu ne garantează că cei care nu au votat ar fi ales altceva în afară de PSD. Fiindcă, vrem sau nu să recunoaștem, reprezentanții celorlalte partide au fost slabi. 

Mno, acum, alte întrebări? 

sursa imagine 

13 thoughts on “De ce cred că bătrânii protestari ar trebui ignorați? ”

  1. Chiar aseară mă uitam la bătrânii care protestau la Cotroceni și păreau puși să stea acolo, se mișcau mașinal. Mi se părea că sunt ca păpușile alea care trebuie să le rotești mecanismul din spate ca să meargă…nu erau naturali.

    Liked by 1 person

  2. Dacă nu o aveam exemplu pe propria mea bunică, poate ți-aș fi dat dreptate. Bunica mea are 79 de ani și 7 clase. A trăit la țară un sfert din viața ei. Dar nu se aseamănă sub nicio formă cu personajele grotești care au „orăcăit” la Cotroceni. Lăsând la o parte greșelile de ortografie și gramatică de pe pancarte, s-au legat de chestii care mie, personal, îmi fac sângele să fiarbă în vene. Astfel de oameni nu trebuie ignorați, ci trebuie dusă o luptă îndelungată de lămurire cu ei. Nu este o scuză nici lipsa școlii, nici anii petrecuți în comunism. Comunismul nu a făcut decât să scoată la iveală esența răutății din oameni. Cei care aveau răutate și înverșunare în suflet, comunismul le-a scos-o la iveală. Cine nu, tot acela a rămas. Nu știu dacă mă înțelegi, fiindcă aici e o discuție luuungă, interminabilă chiar. Concluzia ar fi că eu nu pot avea respect pentru niște oameni (tineri, bătrâni, nu contează) care REFUZĂ să se informeze. Dacă li se promite ceva material, REFUZĂ să se informeze ca să vadă exact ce înseamnă lucrul ăsta. Bunica mea, așa cu școală puțină, și casnică toată viața ei, citește ziarul local în fiecare zi, se uită la știri în fiecare seară, pe mai multe posturi, și ascultă radio toată ziua la bucătărie. Deci nu, nu e o scuză. Îmi pare rău.

    Liked by 1 person

    1. Te înțeleg, stai liniștită. Eu o am drept exemplu pe bunica mea. Nu a primit ulei pentru a-i susține pe cei de la PSD, o face pentru că așa spune la RTV. Am tot încercat să-i explic cum stă treaba, dar e imposibil de înduplecat. Crede-mă, oricât ai încerca, nu o să-i faci să înțeleagă.

      Like

      1. Asta mă nedumerește cel mai tare! DE CE sunt atât de înverșunați? Ce au atât de mult de câștigat din toată treaba asta? De ce par a fi cu toții spălați pe creiere? Nu înțeleg și pace…

        Liked by 1 person

      2. Cât m-am dat de ceasul morții încercând să înțeleg de ce (în conditiile în care e evident) bunică-mea tot credea că ordonanța privind grațierea a fost dată cu bună credință…

        Like

  3. Dacă cei ce locuiesc în oraşe poate nu au scuze, ei bine, cei care stau la sat sunt efectiv dependenţi de primari şi atunci atitudinea lor nu miră pe nimeni. Dialog: Ce bine ţi-a făcut primarul PSD până acum de-l susţii aşa? – Păi cum să votez pe altul să afle ăsta, că…Doamne fereşte mai ajung la el şi nu se mai uită la necazul meu…

    Liked by 1 person

  4. Îți respect părerea ta, dar…eu am un alt punct de vedere. N-am să dezvolt, pentru că poate ne-ar trebui multe pagini pentru asta.
    Am să spun doar atât: a te informa este o adevărată artă în ziua de azi, un slalom printre știrile manipulatorii sosite prin zeci de canale media, promovate din mai multe direcții. Apoi, nu există un singur adevăr, universal valabil și de nezdruncinat, ci adevăruri parțiale, individuale sau de grup, funcție de condițiile și experiențele anterioare.
    Dar asta este doar părerea mea, pe care pot încerca să o susțin cu argumente, zic eu valabile, conforme cu adevărul meu.

    Liked by 1 person

    1. De acord. Doar că nu-i prea vad pe bătrânii noștri (și folosesc o expresie greșită, în fond mă gândesc doar la bunica mea) capabili de această “artă”. Ei doar asculta dintr-o singura sursă, pe principiul că ăștia de pe la TV par băieți deștepți, și automat resping orice altă variantă.

      Like

      1. Va trebui să recunoști că unii oameni, așa cum este Mircea Badea, este foarte inteligent, atât de inteligent încât reușește să manipuleze mari mase de oameni, pe care-i determină să-i urmărească asiduu emisiunea.
        Și nu este doar situația bunicii tale, sunt mulți alții care urmăresc tot doar un post TV, dar asta chiar vine din urmă, din perioada în care exista sursă unică de informare “oficială”, chiar dacă existau mai multe ziare si reviste.
        DAr, există și alți bătrâni (ore mă încadrez și eu printre ei, cu cei peste 60 de ani ai mei?), care se informează, care au cunoscut alte experiențe, care nu susțin neapărat un anume partid politic, dar care au o părere tranșantă despre ce se întâmplă azi în țara noastră. Iar parte dintre aceștia au susținut (poate o mai fac încă) maratonul de la Piața Victoriei.
        Cum spuneam, fiecare cu trăirile și experiențele sale anterioare.

        A respinge oricare altă variantă, dacă nu este susținută de argumente, este o greșeală. Iar argumentele trebuie sa fie valide, nu “pentru că așa spune la televizor”.
        Ar trebui însă să avem și îngăduință, căci există si unele limitări, care nu depind neapărat de voința omului. De fapt, chiar si voința poate face parte dintre impulsurile limitate/limitative.

        Liked by 1 person

Leave a Reply

