De prin cărți adunate

5 scriitori cu care aș bea un ceai, o cafea sau o bere (cu lămâie, desigur) 

De-a lungul tumultoasei mele cariere de cititor am întâlnit sute de scriitori de la care am ținut mereu să preiau câte ceva. Poate nu toți mi s-au înfățișat drept geniali, dar toți au avut ceva de oferit. Unii sunt regii suspansului, alții impresionează prin scrierile umoristice iar alții jonglează admirabil cu expresii și cuvinte. Toți m-au ajutat să-mi îmbunătățesc scrierea și au contribuit, indirect, la evoluția mea pe plan literar. 

Așadar, într-o ordine complet aleatorie, îi menționez pe:

1. Stephen King. Poate fiindcă sunt un fan declarat a genului thriller, poate și pentru că scrierile regelui îmi captează mereu gândurile sau pur și simplu fiindcă îmi place modul în care Stephen King așează cuvintele pe hârtie. Cert e că îl venerez pe acest om. E un geniu când vine vorba de suspans și răsturnări de situație. Și ca scriitor e exemplul ideal de perseverență. 

2. Feodor Dostoievski. Știu că e un clasic a cărui scrieri necesită multă concentrare, știu că dimensiunile unui roman semnat de autorul rus sperie și un cititor cu experiență. Dar în pofida acestor aspecte, Dostoievski e pentru mine un fel de Dumnezeu al literaturii. Romanele lui trezesc la viață conștiințe.

3.  Cassandra Clare. Poate o să vi se pară o crimă prezența creatoarei vânătorilor de umbre în acest articol, dar scrierile mai mult sau mai puțin telenoviste ale sale, mi-au furat multe nopți. O admir în special pentru personajele sale, unele dintre ele de-a dreptul memorabile, dar și pentru dialogurile pline de umor. Cassandra Clare pare a fi prietena pe care o suni după o despărțire și care sigur o să te facă să privești partea plină a paharului. 

4. J. K. Rowling.  “Harry Potter” a fost – și va rămâne, bineînțeles – seria mea favorită iar respectul pentru meticulozitatea cu care a creat lumea vrăjitorilor-și pentru întreg ansamblu de altfel- este infinit. Pentru această serie Rowling mi-a câștigat admirația. 

5. Dan Brown. Acesta e de admirat pentru munca de cercetare pe care o face înainte de a scrie o carte și pentru suspansul creat, căci el e scriitorul căruia îi devorezi romanele. Dan Brown pare a fi omul pe care nu te saturi să-l asculți vorbind, care are mereu ceva inteligent de spus și care te surprinde tot mai mult cu fiecare replică. 

Bineînțeles că mai am câteva personalități în cap, dar m-am limitat la cele cinci, din dorința de a nu-mi pierde cititorii, care s-ar fi putut plictisi între timp. Îi invit pe cei mai vorbăreți dintre voi la prezentarea unui top personal în secțiunea comentarii. 

Leave a Reply

