De prin cărți adunate

5 dintre cele mai proaste cărți citite vreodată 

Acest top e modest ținând cont că în ultimii doi ani și câteva luni, de când m-am apucat serios de citit, am adunat în jur de 200 de titluri și uitându-mă pe listuța mea de lecturi, doar vreo 5-6 dintre ele mi s-au părut demne de o nominalizare. Bineînțeles, e doar o opinie, nu trebuie să fii de acord cu mine și insist să nu ții cont de acest top dacă îți dorești să citești una dintre cărțile de mai jos. 
1. Cercul secret:Ritualul de L. J. Smith. A fost o carte pentru adolescenți, dar care are o intrigă de primii ani din școala gimnazială, cu o scriere slabă, aproape dezastruoasă, din care am rămas cu puține amintiri și alea negative. Pe copertă ți se promite suspansul, dar nu-l primești. Din scriere nu lipsesc îndrăgostiții născuți sub o stea potrivnică. 

2. Răniți  de Jasinda Wilder. Acum câteva zile un blogger cu a cărui opțiuni de lectură rezonez a pus pe o listă “to read” acest titlu. Ce-i drept era trecut în categoria “ce nu citesc de regulă”, era o provocare pentru acesta. Curioasă din fire (și intrigată de prezența acestei scriitoare, despre care nu auzisem cuvinte de laudă) am citit-o. La început pare interesantă, o tânără rămâne orfană, țara în care trăiește e în război, ea își vinde trupul pentru a nu muri de foame. Apoi din pământ, din iarbă verde, apare un soldat american super sexy (genul de tip cu care ai fantezii) rănit, de care protagonista are grijă. Și uite așa, totul se transformă într-un roman erotico-vulgar în care ăștia doi mor fiindcă nu fac sex. Pam-pam! 

3. Morți până la apus de C. Harris. Acesta este primul volum dintr-o serie de 11 sau 12 cărți (nu mai știu până unde a ajuns cu scrisul această duduie cu aere de scriitoare) și eu chiar m-am întrebat cine îi cumpără toate cărțile? Nu au intrigă, sunt scrise prost. Singurul aspect ce te mai atrage la ele sunt probabil scenele de sex între o tipă care citește gânduri (ce clișeeeeu) și un vampir. 

4. De vorbă cu Emma de Vitali Cipileaga sau cartea vorbelor frumoase, dar fără sens. E o scriere plină de clișee, la vederea cărora am dat ochii peste cap. Uneori, în cazuri extreme, mi-am dat și palme singură. Mă depășea profunzimea acelor cuvinte. 

5. Cincizeci de umbre ale lui Grey de E. L. James. Cu o Anastasie care face femeile de râs, care în fond e și un personaj prea puțin credibil, și cu un Christian posesiv, obsedat, scrierea devine treptat penibilă! Erotismul se vrea de calitate, dar nu e. Anastasia pozează în virgina timidă la început, dar e în al nouălea cer când domnul Grey o transformă în sclava lui sexuală. Un alt aspect deranjat constă în tipologia de “bărbat ideal” pe care o întâlnești în film: deștept, frumos și cu bani, cu foarte mulți bani! Nu prea există așa ceva, deci încetați să mai visați fetelor! 

Topul vostru cum arată? 

*Fotografia cu el e de fapt o metodă de a atrage trafic. :)) 

6 thoughts on “5 dintre cele mai proaste cărți citite vreodată ”

      1. Am citit trei cărți din seria Cercul secret și vreo 10 din Vampirii Sudului. Probabil mi-au plăcut pentru ca au fost printre primele vreo 100 de cărți și nu prea știam exact ce înseamnă cărți bune :)))

        Liked by 1 person

  1. Cercul secret nu l-am citit asa ca nu stiu ce parere as avea despre aceasta serie , dar cum cu celelalte sunt gand la gand cu tine tind sa cred ca am facut o alegere buna ca nu am inceput sa o citesc desi o am in biblioteca. Pe langa acestea eu as mai adauga si Fluturi de Irina Blinder, o carte care nu m-a atras de nicio culoare(parerea mea).

    Like

Leave a Reply

