Recomand

Fantastic beasts and where to find them-recenzie de film

Dacă o să sesizați o prea mare doză de entuziasm în această scriere, e fiindcă e prima recenzie de film pe care o fac. De asemenea, am privit adaptarea după cartea lui J. K. Rowling cu o încântare vădită pe chip, deci emoția mea e justificată. Singurul meu regret din acest moment e că, deși sunt fan declarat a scriitoarei care l-a creat pe Harry Potter, am îndrăznit să mă uit prima dată la film și nu să citesc cartea. Da, da, sunt tot eu, Mirabela Vornicu, cititoare devotată cuvintelor, dar uite că uneori îți mai schimbi obiceiurile.

Subiectul filmului:

În Fantastic beasts and where to find them ne reîntoarcem în lumea vrăjitorilor și deși nu primim doza de magie pe care o ai într-un episod Harry Potter- și nici nu cred că se aștepta cineva la asta- tot ansamblul te prinde, te cucerește. Ai vrăji, un minister al magiei care-ca în mod obișnuit- mai mult încurcă decât ajută, vrăjitori puternici, mister, suspans, replicile și personajele amuzante cu care Rowling ne-a obișnuit.

Protagonistul, Newt Scamander, e un fel de Hagrid, vrăjitorul blând și inocent care “colecționează” și are grijă de toate animalele din lumea magică. Doar că aceste “animaluțe inocente” creează probleme și te duc în locuri nepotrivite în momente la fel de nepotrivite. Newt intră des în belele, mai face o vrajă în fața unui “încuiat”, fapt ce o aduce pe Tina Goldstein, un Auror scos din funcție, pe urmele lui, dar și pe Jacob, un om fără puteri magice, dar cu umor. Suspansul e dat și de o crimă suspectă fiindcă pare a fi opera unei ființe întunecate, dar care nu a mai fost văzută de decenii.

De ce îl recomand:

• fiindcă are elemente magice;
  • e un film amuzant;